Om Landskrona stad i sociala medier

Vad är syftet med vår närvaro i sociala medier - och vad gäller egentligen med offentlighet och sekretess i sociala medier?

På våra sociala mediekanaler vill vi hålla dig uppdaterad om vad som är på gång i staden och i våra verksamheter. Vi vill också kommunicera med dig som bor i, verkar i eller besöker Landskrona. Ställ gärna frågor, kommentera inlägg, dela, gilla, förvånas, ifrågasätt och gläds med oss i våra sociala mediekanaler. 

 

Policy 24 timmar
Om du ställer en fråga till oss i sociala medier har vi som policy att svara inom 24 timmar på helgfria dagar.

Allmänna handlingar
De inlägg, kommentarer och meddelanden som görs i våra sociala medier blir allmänna handlingar och kan komma att diarieföras. Därmed kan även direktmeddelanden, inlägg på  grupper som inte är öppna, och liknande bli tillgängliga för andra. 

Vi förbehåller oss rätten att ta bort innehåll, i de kanaler där detta är möjligt, som vi anser; kränkande eller stötande, marknadsför kommersiella verksamheter, är brottsliga, inte håller sig till ämnet, bryter mot personuppgiftslagen, upphovsrättsintrång eller liknande. Även inlägg med länkar till sidor med kränkande innehåll tas bort.

Kontaktinformation
På respektive verksamhets sociala medier ska en beskrivning av kanalen, samt kontaktuppgifter till administratörer för mediet, finnas i största möjliga mån. Alternativt länkar till var man hittar denna information.

 

Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.