Övrigt stöd

Det finns även annat  stöd för dig.
Exempel på stöd är träffpunkter, trygghetslarm och dagverksamhet.

Träffpunkt

Vill du träffa andra människor kan du komma till en träffpunkt.
Det är lokaler där ni kan prata och ta en kopp kaffe tillsammans.
Ibland är det sång och musik på träffpunkterna.

Trygghetslarm

Trygghetslarm innebär att du kan kalla på hjälp
när som helst på dygnet.
Du behöver ansöka om trygghetslarm hos en handläggare.

Har du frågor om trygghetslarm
kan du ringa på telefonnummer 0418-47 04 46.
Då får du prata med Eva Sandberg 
Hon är chef för Trygghetslarmet.

Dagverksamhet

Till Eriksgatans dagverksamhet kan du komma som har en demenssjukdom.
samtidigt får din anhörig  tid för annat.

Dagverksamheten är öppen måndag-fredag mellan 9.00 och 15.00.

Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.