Påverka

Politikernas arbete är offentligt.
Det betyder att alla ska få veta
vad politikerna bestämmer.

Du kan få läsa protokollen.
Protokoll är anteckningar där det står vad politikerna bestämt. 
Protokollen finns i stadshuset. 
Protokollen läggs också ut på kommunens webbplats.
Alla som bor i kommunen kan ge förslag till politikerna.
Du kan ringa, skriva eller skicka 
e-post med ditt förslag.

Du kan klaga

Om du inte är nöjd med ett beslut kan du klaga.
Då ska du tala med den som har fattat beslutet.

Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.