Grundskola

Alla barn mellan 7 och 15 år måste gå i skolan. 
I Landskrona finns flera grundskolor. Kommunen sköter många av dem.
Föreningar och privata företag driver också skolor.

Barn med funktionsnedsättning ska helst
få gå i en vanlig klass
tillsammans med sina kompisar.
För barn som behöver mycket
hjälp och träning finns särskoleklasser.

Barn som har långt till skolan kan få åka skolskjuts.

Att gå i grundskolan kostar ingenting. Skollunchen i grundskolan är också gratis.

Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.