Synpunkt Landskrona

Det är viktigt att vi får veta vad du som medborgare tycker om vår service och de tjänster vi utför. Dina åsikter hjälper oss att utveckla våra verksamheter.

Lämna en synpunkt

Lämna din synpunkt om vård och omsorg här

Lämna din synpunkt om allt övrigt här

 

Du kan även lämna synpunkter via telefon, 0418-47 00 00, chatt eller mejl, kontaktcenter@landskrona.se

Så hanteras din synpunkt

Synpunkterna blir en offentlig handling som alla har rätt att ta del av. Detta gäller inte uppgifter som sekretesskyddas enligt lag. 

Du har möjlighet att vara anonym.

Synpunkter och åtgärder rapporteras regelbundet till stadens nämnder för uppföljning. 

Andra instanser för klagomål inom vård och omsorg

Som privatperson kan du även lämna din synpunkt till patientnämnden om din synpunkt gäller offentligt finansierad hälso– och sjukvård, tandvård och kommunal vård för att öka kvalitén för en säker vård.

Till patientnämnden

 

Dessutom har du möjlighet att informera eller anmäla ett klagomål/synpunkt till inspektionen för vård och omsorg (IVO) om ditt klagomål/synpunkt berör ett missförhållande i hälso- och sjukvården, socialtjänsten eller inom LSS.

Till IVO

 

Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.

Kontaktcenter  
Kontaktcenter

Telefon: 0418-47 00 00

E-post: kontaktcenter@landskrona.se

Besök: 
Drottninggatan 7
Landskrona 

Vid akuta ärenden

Vid akuta nödsituationer då det är fara för liv, egendom eller miljö ska du använda 112

Är det ingen nödsituation men en akut felanmälan utanför kontorstid ringer du Landskrona stads kontaktcenter och väljer knappval 1. 

Senast uppdaterad av Nina Persson Kerr