Den här webbplatsen använder tjänsten Talande webb för uppläsning av innehåll på webbplatsen.
På Hjalmar Brantings väg finns flera grupper:
Fixargruppen
Fixargruppen är en utegrupp med blandade uppgifter.
Vi gör trädgårdsuppgifter som gräsklippning, häckklippning
och rensning av ogräs.
Vi utför uppgifter i växthus
där vi hjälper till med gurkplantor, blommor och kryddor.
Vi hjälper även till på Curla med att slipa isen på curlingbanan.
Vi städar på en klubbstuga, hämtar och levererar möbler
inom verksamheten
och samarbetar med Trädgårdsgruppen.
Futurum
Exempel på aktiviteter vi gör är att måla,
putsa och stöppla kubbspel.
Vi gör också arbetsuppgifter till företag
som att bunta pinnar och packa lock.
Företagsgruppen
Vi gör arbetsuppgifter ute på olika företag
tillsammans med handledare.
Vi är till exempel på Coop
Willys och ICA Kvantum.
Härslövsgruppen
Vi åker med vår buss till fotbollsplanen i Härslöv
där vi hjälper till i klubbstugan.
I klubbstugan tar vi hand om fotbollsspelarnas tvätt
och sköter grönområdena runt omkring.
När vi inte är i klubbstugan är vi ute på uppdrag.
Snickeriet
Vi snickrar och målar olika föremål
som sedan säljs i affären på Parkgatan.
Vi gör bland annat fågelholkar
och trädgårdsmöbler.
Servicegruppen
Vi gör olika ärenden, både inom och utanför daglig verksamhet.
Vi handlar bland annat till andra verksamheter och levererar varorna.
Vi hämtar sorterade sopor från olika ställen
och kör dem till återvinningsstationen.
Vi levererar även hjälpmedel till daglig verksamet.
Trädgårdsgruppen
Vi åker med vår buss till olika ställen
och gör trädgårdsarbete.
Vi hjälper bland annat till med trädgården
på Rothoffs kolonimuseum.
På våren åker vi till Varggatan
och sår olika växter som vi sedan planterar.
På Varggatan finns även ett växthus som vi odlar i.
Individuella placeringar
Individuell placering betyder
att man har sin sysselsättning
på en arbetsplats.
Det kan vara på ett företag
eller i en kommunal verksamhet.
Det kan vara både i Landskrona stad
eller utanför i en annan kommun.
Du gör uppgifter som finns på arbetsplatsen
och som du klarar av.
Du får stöd på arbetsplatsen
av personal från daglig verksamhet.
Denna webbplats använder cookies för att förbättra användarupplevelsen.
Senast uppdaterad av My Erdfelt
Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.