Den här webbplatsen använder tjänsten Talande webb för uppläsning av innehåll på webbplatsen.
Det kostar mycket pengar att sköta en kommun.
Landskrona stad använder ungefär 2 miljarder kronor varje år till att ge service till medborgarna.
Mest pengar går till skolan och till omsorg om äldre och till personer med funktionsnedsättning.
Kommunen får sina pengar från människorna
som bor i Landskrona.
Vi betalar alla skatt till kommunen.
Kommunen får också in pengar från avgifter.
Till exempel betalar de som har barnomsorg,
hemtjänst och sophämtning
en avgift för de tjänsterna.
Regeringen ger också bidrag till kommunerna. Det kallas statsbidrag och är pengar.
Denna webbplats använder cookies för att förbättra användarupplevelsen.
Senast uppdaterad av Josefine Skantz
Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.