Den här webbplatsen använder tjänsten Talande webb för uppläsning av innehåll på webbplatsen.
Politikernas arbete är offentligt.
Det betyder att alla ska få veta
vad politikerna bestämmer.
Du kan få läsa protokollen.
Protokoll är anteckningar
där det står vad politikerna bestämt.
Protokollen finns i stadshuset.
Protokollen läggs också ut på kommunens webbplats.
Alla som bor i kommunen
kan ge förslag till politikerna.
Du kan ringa, skriva eller skicka
e-post med ditt förslag.
Om du inte är nöjd med ett beslut kan du klaga.
Då ska du tala med den som har fattat beslutet.
Senast uppdaterad av Johan Alsén
Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.