Den här webbplatsen använder tjänsten Talande webb för uppläsning av innehåll på webbplatsen.
Kommunen kan hjälpa dig om dina pengar inte räcker. Vi kan också hjälpa dig om du har problem i din familj eller är ny i Sverige.
Ibland kan det vara svårt i livet.
Du kan till exempel bli arbetslös.
Då kan det vara svårt att få
pengarna att räcka till.
Det kan bli problem i familjen.
De vuxna kanske inte kommer överens.
Det kan hända sådant som gör att
föräldrarna inte kan ta hand om
sina barn på ett bra sätt.
Både unga människor och vuxna kan få problem med alkohol eller andra droger.
Går det riktigt illa kanske någon
börjar begå brott.
Om du råkar ut för något sådant eller
något annat svårt kan du be
kommunen om hjälp.
Personalen på kommunens individ- och familjeförvaltning kan hjälpa dig
att komma tillrätta med svårigheter
som drabbar dig eller din familj.
De hjälper också invandrare och flyktingar som kommer till Landskrona.
Behöver du prata med någon som kan ge dig stöd och hjälp kan du ringa till Landskrona stads kontaktcenter.
De hjälper dig till rätt person.
Telefonnumret är 0418-47 00 00.
Senast uppdaterad av Johan Agerblom
Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.