Den här webbplatsen använder tjänsten Talande webb för uppläsning av innehåll på webbplatsen.
En steg för steg-guide från att föreningen bestämmer sig för att man vill ha ett lotteri till att lotteriet ska redovisas.
Föreningens styrelse ska besluta om att ett lotteri ska anordnas. Ta en kopia på styrelseprotokollet och bifoga det med ansökningsblanketten.
Föreningen ska utse en kontakperson för lotteriet. Det ska framgå i styrelseprotokollet vem det är och var man får tag i honom/henne.
Följande handlingar ska, tillsammans med ansökan, skickas till lotterihandläggare (Landskrona stad, Teknik- och fritidsförvaltningen, Tomi Laamanden, 261 80 Landskrona:
- Kopia av antagna stadgar
- Kopia av protokoll där det framgår beslut för att registrera sig för lotterier
- Verksamhetsberättelse för det senaste avslutade verksamhetsåret
- Revisionsberättelse för det senaste avslutade verksamhetsåret
- Resultat och balansräkning för det senaste avslutade verksamhetsåret
Är du redan en bidragsberättigad förening under teknik- och fritidsnämnden behöver du bara skicka med protokollsutdraget.
Avgiften för registreringen faktureras direkt efter att ansökan godkänts. Kontrollavgiften faktureras cirka en månad efter lotteriet har startats. Snarast efter lotteriet avslutats ska föreningen skicka in redovisningen till kontrollanten, som i sin tur skickar in till lotterihandläggaren på teknik- och fritidsförvaltningen.
Senast uppdaterad av Louise Jönsson
Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.