Den här webbplatsen använder tjänsten Talande webb för uppläsning av innehåll på webbplatsen.
Om du har utvecklingsstörning, autism
eller har fått en hjärnskada som vuxen
kan du ha rätt till daglig verksamhet.
Daglig verksamhet är något meningsfullt
att göra på dagarna.
Det kan vara uppgifter på en arbetsplats.
Det kan också vara uppgifter för att utvecklas
och bli mer självständig.
Du har stöd av personal i daglig verksamhet.
Daglig verksamhet samarbetar med Arbetsförmedling
och med Försäkringskassa.
Här kan du läsa om hur du gör för att ansöka om stöd.
Denna webbplats använder cookies för att förbättra användarupplevelsen.
Senast uppdaterad av My Erdfelt
Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.