Hjalmar Brantings väg

Hjalmar

På Hjalmar Brantings väg finns flera grupper:

Futurum
Exempel på aktiviteter vi gör är att måla,
putsa och stöppla kubbspel.
Vi gör också arbetsuppgifter till företag
som att bunta pinnar och packa lock.

Företagsgruppen
Vi gör arbetsuppgifter ute på olika företag
tillsammans med handledare.
Vi är till exempel på Coop 
och Viarps ridklubb.

Härslövsgruppen
Vi åker med vår buss till fotbollsplanen i Härslöv
där vi hjälper till i klubbstugan. 
I klubbstugan tar vi hand om fotbollsspelarnas tvätt
och sköter grönområdena runt omkring. 
När vi inte är i klubbstugan är vi ute på uppdrag.

Snickeriet
Vi snickrar och målar olika föremål 
som sedan säljs i affären på Parkgatan. 
Vi gör bland annat fågelholkar 
och trädgårdsmöbler. 

Trädgårdsgruppen
Vi åker med vår buss till olika ställen 
och gör trädgårdsarbete. 
Vi hjälper bland annat till med trädgården
på Rothoffs kolonimuseum.
På våren åker vi till Varggatan
och sår olika växter som vi sedan planterar. 
På Varggatan finns även ett växthus som vi odlar i.

Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.