Den här webbplatsen använder tjänsten Talande webb för uppläsning av innehåll på webbplatsen.
Att du är trygg och inte rädd är viktigt för oss. Landskrona arbetar mycket med att du ska känna dig trygg.
Det är viktigt att du som bor
eller arbetar i Landskrona känner dig trygg.
Polisen och Brottsförebyggande rådet
arbetar med att minska brotten.
Räddningstjänsten arbetar med att minska olyckor.
Om det händer något riktigt allvarligt så kallar man det för en kris.
En kris kan till exempel vara
ett långvarigt strömavbrott eller
en långvarig snöstorm.
Då fungerar inte samhället som det ska
och kommunen och andra myndigheter
startar sin krisorganisation.
Krisberedskap är att vara beredd
och att veta vem som ska göra vad
och vem som har ansvar för vad
om det blir en kris.
Denna webbplats använder cookies för att förbättra användarupplevelsen.
Senast uppdaterad av Johan Alsén
Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.