Den här webbplatsen använder tjänsten Talande webb för uppläsning av innehåll på webbplatsen.
Det finns även annat stöd för dig.
Exempel på stöd är träffpunkter,
trygghetslarm och dagverksamhet.
Vill du träffa andra människor
kan du komma till en träffpunkt.
Det är lokaler där ni kan prata
och ta en kopp kaffe tillsammans.
Ibland är det sång
och musik på träffpunkterna.
Trygghetslarm innebär att du kan kalla på hjälp
när som helst på dygnet.
Du behöver ansöka om trygghetslarm
hos en handläggare.
Till Eriksgatans dagverksamhet kan du komma
som har en demenssjukdom.
Du kan umgås med andra
och göra olika aktiviteter.
Har du frågor om äldreomsorg
kan du ringa till omsorgsförvaltningen.
Ring Landskrona stads kontaktcenter på telefonnummer
0418-47 00 00 så hjälper dom dig
till rätt person.
Senast uppdaterad av My Erdfelt
Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.