Grundskola

Alla barn mellan 7 och 15 år måste gå i skolan. 
I Landskrona finns flera grundskolor.
Kommunen sköter många av dem.
Föreningar och privata företag driver också skolor.

Barn med funktionsnedsättning ska helst
få gå i en vanlig klass
tillsammans med sina kompisar.
För barn som behöver mycket
hjälp och träning finns särskoleklasser.

Barn som har långt till skolan kan få åka skolskjuts.

Att gå i grundskolan kostar ingenting.
Skollunchen i grundskolan är också gratis.

Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.

 

Senast uppdaterad av Monika Torkar