Destinationen Ven nominerad till Årets marknadsförare

Destinationen Ven har nominerats som ett av tre bidrag i kategorin Årets marknadsförare till den stora Guldkärnangalan den 9 oktober i Helsingborgs Arena.

Guldkärnangalan är ett årligt återkommande evenemang som arrangeras av Marknadsföreningen i Helsingborgsregionen. Under galan delas det ut priser inom fyra olika kategorier:

  • Årets designer
  • Årets evenemang
  • Årets personlighet
  • Årets marknadsförare

De andra två kandidaterna i kategorin Årets marknadsförare är parkour- och freerunningcentret Air Wipp samt Lakritsfabriken i Helsingborg.

– Vi är jätteglada och stolta att Ven uppmärksammas på det här sättet. Ön erbjuder unika och minnesvärda upplevelser och har många återkommande gäster. Vens fortsatta framgång kommer bygga på utvecklad samverkan mellan företagen, Landskrona stad och andra intressenter. Att skapa reseanledningar utanför den absoluta högsäsongen och nå nya målgrupper och marknader med attraktiva och konkurrenskraftiga upplevelser är något vi tillsammans måste ta oss an, säger Thorsten Karlén,
ansvarig enhetschef för destination, turism och evenemang i Landskrona stad.

Kineserna hittar till exotiska Ven

Ett gott exempel på denna samverkan är intresset från den kinesiska marknaden att besöka Ven. Turistbyrån Landskrona-Ven har i nära samarbete med Tourism in Skåne och Visit Sweden planerat och genomfört flera press- och visningsresor under våren samt producerat en karta över Ven på kinesiska. Ven är intressant framförallt för besökare från storstadsregionerna.

– Kineserna upplever Ven som exotiskt med stillheten och den vackra naturen säger Sara Ströberg, turismkoordinator på Turistbyrån Landskrona-Ven.

Skicka en kommentar om webbsidan till webbredaktionen. Har du en kommentar om bemötande eller om någon kommunal service skickar du istället en synpunkt.